- Retourneren, levertijd en verzendkosten -
Welke zichttermijn en retourregels gelden?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 3,50 per brievenbuspakket of circa 6,95 per regulier pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@modesokken.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Graag Modesokken informeren via het retourformulier (mailen naar info@modesokken.nl). Uw retourzending graag sturen naar onderstaand adres: VOF De Leerfabriek Renata 3, 5061 XG Oisterwijk. U kunt hier het formulier downloaden.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@modesokken.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Graag Modesokken informeren via het retourformulier (mailen naar info@modesokken.nl). Uw retourzending graag sturen naar onderstaand adres: VOF De Leerfabriek Renata 3, 5061 XG Oisterwijk. U kunt hier het formulier downloaden.
Hoe lang duurt de verzending?
Wij versturen de pakketjes, afhankelijk van het gewicht en de maat, met DHL of met PostNL. Als u vandaag bestelt, bieden wij het de eerstvolgende werkdag aan aan de pakketdienst. Verzending duurt zodoende ca. 2 - 4 dagen. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. We zijn voor een deel wel afhankelijk van externe partijen, waardoor de bezorging in een enkel geval vertraagd kan zijn. Voor bestellingen die door de brievenbus passen, maken we gebruik van de bezorgdienst van PostNL. Pakketjes die groter zijn, laten we door DHL bezorgen.
Kan ik ruilen?
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. U retourneert uw oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft uw nieuwe bestelling door zoals u gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
-Garantie en klachten -
Hoe kan ik mijn klacht kwijt?
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@modesokken.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie.
Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Hoe zit het met garantie?
Voor alle sokken die je bij ons koopt zijn de wettelijke garantieregelingen van Nederland van kracht. Wettelijk garantie betekent dat het product moet doen wat je als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer dit niet het geval is, kun je contact met ons opnemen, zodat je altijd krijgt wat je besteld hebt.
Al onze sokken en kousen behoren een redelijke levensduur te hebben. Je mag hierbij verwachten dat de sokken uiteindelijk slijten op plekken waar veel wrijving ontstaat. Dit kan ontstaan bij veelvuldig gebruik of te grote schoenen.
Het kan echter zo zijn dat er een fout is gemaakt bij het fabriceren van de sokken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen de sokken slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet zou verwachten. U kunt in dat geval een beroep doen op de garantie en we zullen dan ook samen met de fabrikant de fouten rechtzetten zodat u een goed product in huis krijgt.
Al onze sokken en kousen behoren een redelijke levensduur te hebben. Je mag hierbij verwachten dat de sokken uiteindelijk slijten op plekken waar veel wrijving ontstaat. Dit kan ontstaan bij veelvuldig gebruik of te grote schoenen.
Het kan echter zo zijn dat er een fout is gemaakt bij het fabriceren van de sokken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen de sokken slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet zou verwachten. U kunt in dat geval een beroep doen op de garantie en we zullen dan ook samen met de fabrikant de fouten rechtzetten zodat u een goed product in huis krijgt.